9 juli

REGN och blåst idag med och + 12 gr. Och så här verkar det bli ett tag till. Hittills har det kommit 32 mm den här veckan. I början på veckan ( mån - tis ) var det mulet men rätt så varmt i alla fall ca + 20. Typiskt nu när jag har semester. Igår var Helen, Tindra och jag in till  jobbet och badade, Tindra är verkligen ett vattendjur hihihi men innan vi åkte till jobbet så var vi och överaskade Sara på hennes jobb, gissa om hon blev snoppen men glad tror jag sen på eftermiddan kom Sara och Kristian och åt hemmagjord pizza. Idag ska Kristian åka hem och Sara åker till Vansbro i morgon och Emma kommer hem över helgen. Helen har pysslat med att göra mat till Tindra dom här dagarna så nu har hon i frysen så det är bara att ta upp, tror säkert att det räcker i 1 1/2 månad åt henne och Tindra är verkligen matglad hon skiner som en sol när det kommer något gott och det är en ren fröjd att både se och höra henne för hon låter verkligen sig höras också och det är sååååå gott sen har hon börjat prata jättemycket och när ingen bryr sig om henne så " högfärshostar " hon för att få uppmärksamhet det låter för roligt. Annars så har Tommy börjat med rörkröckiriet igår i pannrummet så nu är det verkligen på gång och senats i morgonbitti ska jag beställa provtryckning av skorsten för innan dess så får vi inte elda med pellets. Nu längtar jag verkligen efter att få både varmvatten och kankse lite värme också om det ska hålla på att regna så här eftersom det blir så rått inne då.
Nu kommer nog Tommy och Helen snart så får jag höra om Tindra och Helen har sovit i natt då hoppas det.



Det här är gångna tider hihi numera så håller hundrana sig undan ibland och Tindra krällar efter dom hihi

Hejsvejs för den här gången!!!!
Siv
Maka, Matte, mamma, mormor och svärmor

Kommentarer
Postat av: Helen

Ja jösses vad mat jag har nu ifrysen hihihii, men det är jättebra det :D. Japp inatt så fick vi sova och det var så skönt, nu hoppas jag att vi kommit på en bra lösning så att det fortsätter så, tack för tankehjälpen :). Nu är det inte långt bort innan du har värme igen <3<33

2009-07-09 @ 16:16:57
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0